sâmbătă,noiembrie 27, 2021

Sănătate într-un fruct – Avocado!

Deşi se găseşte tot mai mult şi în magazinele noastre, puţini sunt cei care consumă, în mod regulat, avocado, probabil şi pentru că nu se ştiu foarte multe despre beneficiile lui: e foarte hrănitor, conţine antioxidanţi, e bogat în proteine şi fibre. Fructele de avocado sunt foarte valoroase prin conţinutul bogat în vitaminele A, B, C, E (este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi şi neutralizează efectele radicalilor liberi), în vitamina K, în acid folic dar reprezintă şi o bună sursă de fibre alimentare.  avocado
Cu ceva timp în urmă, îmi amintesc că aşa numiţii “experţi” în sănătate au avertizat de multe ori împotriva consumului de avocado, fiind etichetat ca un pericol dietetic din cauza conţinutului lui ridicat de calorii şi de grăsimi. Cu toate acestea, adevărul este că fructele de avocado pot ameliora sănătatea în cel puţin 5 moduri:

Proteine 
Fructele de avocado conţin toţi aminoacizii esenţiali necesari organismului pentru a forma o proteină completă. Spre deosebire de proteina din friptură, care este dificil de digerat pentru majoritatea oamenilor, proteina din avocado este rapid absorbită de organism, deoarece fructele de avocado conţin şi fibre. Dacă încercaţi să mai tăiaţi din sursele de proteine animale din dieta voastră sau dacă sunteţi vegetarian sau vegan şi doriţi să adăugaţi  mai multe proteine, fructele de avocado sunt un mare aliat care merită inclus în dietă, nu doar ca tratament ocazional, ci chiar în mod regulat. Circa 75% din caloriile unui avocado provin din grăsimi, majoritatea dintre ele fiind monosaturate. Spre deosebire de banane, avocado are cu 60% mai mult potasiu. Reprezintă unul din fructele cu cel mai ridicat conţinut în fibre – 75% fibre insolubile şi 25% fibre solubile.

Grăsimile benefice 
Fructele de avocado furnizează tipul sănătos de grăsimi de care organismul are nevoie. La fel ca şi uleiul de măsline, avocado creste nivelul de HDL (colesterolul “bun”). Colesterolul HDL poate ajuta la protejarea împotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Acest tip de colesterol, de asemenea, ajută la reglarea nivelului de trigliceride şi prevenirea diabetului.

Carotenoidele 
Sunt o sursă excelentă de carotenoizi. Deşi mulţi oameni asociază carotenoizii numai cu produsele roşii sau portocalii, fructele de avocado sunt, de asemenea, o sursă excelentă de aceşti fitonutrienti. De fiecare dată când consumăm alimente bogate în carotenoizi, livrăm cantităţi importante de vitamina A corpului nostru, protejând astfel sănătatea ochilor. Carotenoidele sporesc, de asemenea modul de funcţionare a sistemului imunitar şi promovează funcţionarea sănătoasă a sistemului de reproducere. Deoarece carotenoidele sunt liposolubile, consumul fructelor de avocado optimizează absorbţia acestor substanţe nutritive.

Anti-inflamatorii 
Efectul combinat al pachetului de substanţe nutritive conţinute în fructele de avocado oferă beneficii puternice anti-inflamatoare. Combinaţia unică din fructele de avocado de vitamina C şi E, carotenoide, seleniu, zinc, fitosteroli şi acizi graşi omega-3 ajută împotriva inflamaţiei. Acest lucru înseamnă că avocado poate ajuta la prevenirea sau atenuarea  împotriva artritei reumatoide şi a osteartritei.

Sănătatea inimii 
Conţinutul de grăsimi, pe care unii “experţi” îl categorizează că şi pericol pentru sănătate, de fapt, asigură protecţie împotriva bolilor de inimă. Studiile au arătat că acidul oleic îmbunătăţeşte sănătatea cardiovasculară. Acidul oleic este un acid gras găsit în principal fructele de avocado. Mulţi oameni iau suplimente, în scopul de a consuma mai mulţi acizi graşi omega-3 pentru a reduce riscul bolilor de inimă. Dar, cum alimentăţia noastră este foarte bogată în sodiu, apar dezechilibre ce ne pun în pericol sănătatea cardiovasculară. Consumat des, avocado te ajută să previi bolile cardiovasculare, hipertensiunea şi atacul vascular cerebral. Şi acidul folic protejează inima, iar o ceaşcă de avocado îţi oferă 23% din doză zilnică recomandată. De aceea este indicat acest fruct şi gravidelor care au nevoie de acid folic pentru a preveni malformaţiile fătului.

Cu consistenţa sa cremoasă şi delicată şi cu aromă de nucă, avocado ar trebuie să se intituleze pe bună dreptate – “prima mâncare pentru copii din partea naturii”. Fără nicio îndoială, avocado ocupă cu brio acest rol perfect şi poate fi introdus copilului începând de la 6 luni.
În completarea tuturor beneficiilor nutritive menţionate mai sus, avocado este foarte uşor la digestie şi rareori poate fi considerat responsabil de vreo reacţie alergică la copil şi nu cauzează constipaţie.
Din pricina aportului caloric ridicat, avocado este o mâncare excelentă pentru bebeluşii cu dificultăţi de alimentaţie (cum ar fi refluxul gastic la copii, de exemplu). Astfel, acest tip de bebeluşi vor beneficia de o cantitate mare de calorii dintr-o cantitate mică de mâncare.

Cum alegem şi cum mâncăm avocado AVocado

Pentru a obţine valoarea cea mai nutritivă din avocado, trebuie să le evităm pe cele care au devenit supra-coapte. Putem identifica aceste fructe în magazin, deoarece au pete negre sau sunt prea moi. Un avocado copt nu ar trebui să aibă nici o pată la nivelul pielii şi să fie  uşor moale la pipăit. Putem cumpăra, de asemenea, avocado necopt, care este destul de tare şi să-l lăsăm să se coacă la domiciliu. Partea din avocado cea mai apropiată de piele este cea mai densă în substanţe nutritive, aşa că trebuie să ne asigurăm că, înainte de a arunca coaja, o curăţăm bine de tot .

Sinceră să fiu, nu aveam nici o idee – nici cum şi nici cu ce se mănâncă avocado, înainte să mă apropii mai mult de cultura raw. Îl vedeam adesea în secţiunea de fructe exotice „bizare” alături de mango, papaya şi altele de genul. Nici nu puteam să fac diferenţa între ele. Iar acum, deşi sunt un suporter înflăcărat al alimentelor locale, din zona unde suntem născuţi, de care suntem legaţi prin ADN şi prin spirit, avocado îl văd că pe un răsfăţ de care nu mă mai pot sătura, mai ales pentru că îl pot consuma în atât de multe feluri şi combinaţii. În mod obişnuit, avocado se consumă în salate, supe reci, sosuri şi nu lipseşte nici din deserturi. Aroma sa este una uşoară. Vom reveni cu câteva sugestii de reţete pe baza acestui fruct miraculos!

Care sunt experientele voastre cu acest minunat fruct? În ce combinaţii îl folosiţi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *