Sciatica poate surveni în a doua parte a sarcinii când greutatea abdomenului o obligă pe viitoarea mamă să adopte poziţii nepotrivite. Iată cum poate fi evitată şi cum poţi elimina durerea dacă deja s-a instalat.

Sciatica-din-timpul-sarcinii

Sciatica este o durere care îşi are sălaşul în regiunea lombară şi radiază către şolduri spre picioare. Nu este o boală, ci un simptom al unei afecţiuni a nervului sciatic. De ce apare în timpul sarcinii? Sciatica se manifestă cel mai des în piciorul drept, la dreptaci şi stâng la stângaci. Este o problemă care apare, după cu am spus, mai mult în a doua parte a sarcinii, când greutatea şi volumul uterului cresc, iar mama are tendinţa de a-şi aduce bazinul în faţă, pentru a avea un echilibru mai bun. Această atitudine determină poziţii incorecte care afectează coloana.

Există femei mai expuse riscului?

Da, la cele care au suferit de o sciatică sau care au o malformaţie a coloanei vertebrale, cum ar fi scolioza.

Cum poate fi evitată

Pentru a evita ca sciatica să se manifeste din nou, trebuie să faci exerciţii prin care să pui la lucru bazinul. Se recomandă cele de strethcing, înotul, gimnastica medicală.

–      Trebuie să eviţi să stai aşezată prea mult într-un fotoliu adânc, să adopţi poziţii fixe (de exemplu să stai mult timp în faţa calculatorului), sau să foloseşti taburete. E preferabil să nu stai cu picioarele încrucişate când stai jos, iar noaptea să dormi pe o saltea tare.

–      Evită încălţămintea cu tocuri înalte sau plate (balerini şi sandale) care obligă coloana vertebrală la posturi dezechilibrate.

Cum te poţi trata

Poţi încerca diverse tehnici de gimnastică medicală sau masaje specifice cu uleiuri naturale de sunătoare sau ienupăr. O baie caldă sau aplicarea locală de căldură pot alunga durerea, fiindcă muşchiul se destinde şi comprimă mai puţin nervul.

Dacă durerea este puternică, poţi lua suplimente pe bază de vitamine din grupul B, care întăresc nervii, sau pe bază de magneziu pentru acţiunea sa de relaxare musculară. În cazuri mai grave poţi lua un antiinflamator, dar numai cu recomandarea medicului.

După naştere, când compresia ia sfârşit, dispare şi sciatica în mod spontan.

Exerciţiu de făcut acasă

Culcată pe spate, cu genunchii pliaţi şi picioarele pe sol, pivotează bazinul încet lipind spatele pe sol. Apoi, adu genunchii către piept, ţinându-i cu mâinile. Pe expiraţie, apropie genunchii de piept şi îndoaie coatele. Pe inspiraţie, readu picioarele în poziţia iniţială şi întinde braţele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *