Secara, cereala bogată în nutrienţi elementari

Secara, cereala bogată în nutrienţi elementari
Foto: tomatina.ro

 

Planta este originară din Asia de Sud – Vest, Asia Mică şi Caucaz. Din cauza faptului că nu a fost cultivată în antichitate, secara s-a răspândit ca buruiană în lanurile de grâu şi orz.

Odată cu migraţia popoarelor secara s-a extins în estul şi nordul Europei.

Spre deosebire de multe alte cereale, secara a început să fie cultivată de om abia în jurul anului 400 î.e.n. Se pare ca prima dată, secara a fost cultivată în Germania. În Antichitate secara era considerată hrana săracilor motiv pentru care consumul ei era extrem de redus. Cu timpul însă, a reuşit să câştige din terenul pierdut şi astăzi să fie asociată cu o alimentaţie sănătoasă.

 

Secara este o cereală bogată în săruri minerale de fier, calciu, fosfor, magneziu, potasiu, aminoacizi esenţiali, proteine, celuloză şi hidraţi de carbon. Vitaminele importante găsite în secară sunt A, B, E și K. De asemenea conţine fibre, carbohidraţi şi foarte puţine grăsimi.

Beneficiile consumului de secară:

  1. ajută la eliminarea mai rapidă a toxinele.
  2. previne apariția cancerului de colon.
  3. protejează eficient celulele sănătoase.
  4. oferă senzația de saturare.
  5. reduce secreţia acizilor biliari.
  6. ajută la pierderea/menținerea greutății corporale.
  7. susține sănătatea gastrointestinală.
  8. scade riscul atacurilor de inimă și a infarcturilor.
  9. stimulează tranzitului intestinal.
  10. previne afecţiunile vasculare, hipertensiunea şi ateroscleroza.
  11. scade riscul apariției cancerului de sân.
  12. ajută în fluidificarea sângelui.
  13. luptă împotriva celulelor canceroase.
  14. scade riscul de dobândire a diabetului.
  15. ajută în cazul copiilor care suferă de atacuri de astm în diferite etape ale copilăriei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *