În acest weekend, sora mea, o extraordinară bucătăreasă a preparatelor vegane, ne-a răsfăţat cu acest preparat pe care l-am savurat cu o mare plăcere cu toţii. Noi suntem mari amatori ai bucătăriei indiene, dar acesta este de departe cel mai tare preparat indian făcut în casă, pe care l-am degustat eu.

100% vegan, sănătos, gustos, foarte aromat!

Merge combinat cu orice, orez, cartofi (după reţeta de aici), porumb fiert sau orice fel de legume preparate cum preferaţi voi sau ca sos pentru carne.

Sos Tikka Masala (sos curry)

Ingrediente:

CONDIMENTE

o   2-3 linguri coriandru uscat

o   2-3 linguriţe de piper proaspăt măcinat

o   2 linguri curry

o   2 linguri tikka masala

o   sare

VEGETALE

o   200 g linte roşie

o   3 cepe de mărime medie

o   5 morcovi de mărime medie

o   2 ardei roşii

o   3 linguri ulei

o   6-7 grăunţi de usturoi

o   2-3 linguriţe de gimbir proaspăt mărunţit

o   un borcan de 800 g de roşii întregi la borcan, fără pieliţă

o   o cutie lapte de cocos smântânit

Mod de preparare:

Spălaţi lintea şi punet-o în apă rece (3 măsuri apă, 1 măsură linte) într- cratiţă. Când ajunge să fiarbă, reducteţi focul la foarte mic şi lăsaţi să fiarbă încet timp de 15-20 minute.

Cât fierbe lintea, puteţi să va ocupaţi de celelalte legume: mărunţiţi cu un robot de bucătărie sau cu răzătoarea, separat: ceapa, ardeiul, morcovii, usturoiul şi ghimbirul.

După ce aveţi toate ingredientele pregătite, începeţi pregătirea sosului. Într-o tigaie mai înaltă sau o cratiţă, încingeţi uleiul şi prăjiţi condimentele 2-3 minute (mai puţin sarea şi piperul, care vor fi adăugate după legume). Adăugaţi apoi legumele mărunţite anterior şi lăsaţi pe foc tare timp de 5-10 minute (amestecând în acelaşi timp), până când vedeţi ceapa că a început să se înmoaie. Apoi adăugaţi şi roşiile şi lintea fiartă, adăugaţi puţină apă dacă roşiile nu au avut suficientă apă, astfel încât să fie de consistenţa unui sos, nu ca o pastă. Lăsaţi sosul acoperit la foc mic timp de 30 minute, la final adăugaţi laptele de cocos. La final, folosiţi un bleder pentru a pasa sosul şi adăugaţi sare şi piper.

Pentru o notă mai spicy, puteţi adăuga împreună cu ghimbirul şi condimentele, puţin ardei iute, sau boia iute.

Reţeta de mai sus este cam pentru 4-6 persoane, dar sosul se poate păstra la frigider/congelator pentru a fi folosit mai târziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *