sâmbătă,decembrie 4, 2021

Fasolea neagră superalimentul cel mai bogat în antioxidanţi

fasolea-neagră
foto: hungryagain.net

Fasolea neagră a fost menţionată pentru prima dată în Peru, în situri arheologice datate în anul 7000 î.Hr. şi, ulterior, în anul 3000 î.Hr. în sud-est de Mexico City .

Originară din centrul şi sudul Americii, fasolea a fost descoperită de Cristofor Columb în octombrie 1492, în Cuba, în timpul primei sale călătorii spre Lumea Nouă. Se spune că în Europa, fasolea ar fi fost răspândită de către Vatican. În anul 1533 cu prilejul căsătoriei cu Henric al II-lea, Catherine de Medici ar fi introdus această legumă în Franţa. Din secolul al XVI-lea fasolea s-a răspândit în Africa și Asia de către comercianți spanioli și portughezi.

Fasolea neagră este nelipsită din bucătăriile unor ţări precum Mexic, Brazilia, Cuba, Guatemala sau Republica Dominicană.

Conform testelor efectuate de specialişti, dintre toate boabele din alimentaţia noastră, fasolea neagră este cea mai bogată în antioxidanti. Fasolea neagră este o sursă excelentă de vitamine, în special vitamina B1 şi B6, magneziu, calciu, fosfor, potasiu, acid folic şi fibre solubile.

Conţinutul bogat de substanţe nutritive o face un produs alimentar foarte sănătos.

 

Beneficiile consumului de fasole neagră:

  1. ajută la metabolizarea energiei.
  2. reprezintă un panaceu pentru inimă datorită valorii sale nutritive
  3. ajută la scăderea nivelului colesterolului “rău”.
  4. stabilizează nivelul de zahăr din sânge.
  5. accelerează procesul de digestie.
  6. întârzie procesul de îmbătrânire a organismului.
  7. ajută la metabolizarea energiei.
  8. accelerează refacerea celulelor.
  9. reduce riscul de a dezvolta diabet şi combate această afecţiune.
  10. întăreşte sistemul imunitar şi îl susţine în lupta cu bolile.
  11. asigură menţinerea unui ten frumos.
  12. luptă împotriva cancerului şi a bolilor de inimă.
  13. îmbunătăţeşte nivelul colesterolului.
  14. ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale echilibrate.
  15. ajută la stabilizarea fierului în organism, menţinând sănătatea globulelor roşii.
  16. ajută la repararea ţesutului muscular şi a sistemului osos.
  17. reglează somnul şi induce bunadispoziţie.
  18. diminuează riscul malformaţiilor congenitale la făt, în cazul femeilor însărcinate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *