varza-alba

Mulți oameni consideră diferitele specii de varză ca fiind alimente secundare, nu foarte hrănitoare și adesea dificil de digerat. Însă varza, prezintă numeroase efecte pozitive asupra sănătăţii şi poate fi consumată atât în stare crudă, în salate, sucuri, cât şi gătită, fără să îşi piardă calităţile nutritive.

Beneficiile consumului de varză

1. sucul de varză este recomandat în anemie, infecții, boli de piele. Ajută la vindecarea ulcerului gastric, a ulcerului intestinal, protejează și regenerează tractul digestiv iritat de greșeli alimentare. Beneficiile sale sunt clare în reumatism şi în tratarea diabetului.

2. conţine fibre,care previn apariţia constipaţiei şi ajută la un tranzit intestinal sănătos.

3. pentru că este o sursă de vitamina C, contribuie la sănătatea oaselor, cartilajelor, dinților și gingiilor. În plus, protejează împotriva infecțiilor, promovează absorbția fierului din plante şi accelerează vindecarea.

4. frunzele de varză se folosesc cu succes în tratamente externe, sub formă de cataplasmă. Odată sterilizate prin imersie în apă caldă, se aplică pe punctele dureroase în caz de bronșită, arsuri, răni, entorse, umflarea ganglionilor, dureri de sâni (ca urmare a alăptării), gută, furuncule, panarițiu, flegmon, răni supurative (frunzele se schimbă frecvent), nevralgie facială, paralizia membrelor, pleurezie purulentă, rujeolă.

5. pentru femeile însărcinate, acidul folic din varză este excelent pentru a feri bebeluşul de malformaţii congenitale.

6. un consum regulat, ar putea ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, cum ar fi pulmonar, ovarian, de sân și de rinichi.

7. consumul de varza crudă sub formă de salată este un tratament tonic extraordinar pentru sistemul muscular şi pentru sistemul nervos.

8. determină dispariţia sau diminuarea petelor de pe piele, ameliorează iritaţiile, ajută la vindecarea eczemelor alergice şi a acneei.

 

 

sursa foto: www.comment-economiser.fr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *